Entry King Merah pada minggu ini !

Jumaat, 16 September 2011

Eksperimen Biologi

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia ..
pada hari semalam ( 15.09.2011 ) ...aq dengan kawan-kawan aq...ada membuat satu EKSPERIMEN BOILOGI ...iaitu mencari NILAI TENAGA DIDALAM SEMPEL MAKANAN ...siapa yang belajar BIOLOGI mesti tahukan..??? semalam...kan kena bakar kacang dengan r0ti...tetapi yang paling payah api nak menyalanya dekat sempel makanan tu adalah r0ti...aq tak paham sebab apa payah sangat nak menyalanya...apabila nak bakar kacang tu memanglah senang...kita0rang guna KACANG TANAH ... dalam eksperimen suruh guna KACANG GAJUS ...tetapi b0leh sahaja guna kacang tanah...





inilah CIKGU BIOLOGI kita0rang...
nama cikgu kita0rang nie adalah CIKGU ROYANI...



yang inilah sempel makanan untuk menguji nilai tenaga ..
huhuhuh...




nie semasa eksperimen semalam..
memang best gila eksperimen nie...huhuhu..



ha...yang ini aq lah...
waktu nie aq tengah buat eksperimen yang cikgu kita0rang suruhlah..
huhuhuhu...



yang nie gr0up lain...
tetapi eksperimen tetap sama...
man b0leh lain-lain...huhuhu
yang buat peace tu adalah IKHRAM lepas itu AIMAN , AIDIL , SAIFUDDIN
dan KHALIL ..



ha yang ini gr0up aq...
hahaha...
aq , GHAUS dan AMIR...



ha yang ini pula adalah gr0up perempuan...
dari kiri ISMA , WANIE , MIRAH dan SYAHIRAH...



ha inilah eksperimennya...
kena bakar sempel makanan tu sampai makanan tu menyalakan api...



f0kus gila apabila membuat eksperimen..
mestilah kena f0kus..nanti eksperimen tu tak jadi pula...huhu



dia0rang pun semangat apabila membuat eksperimen...
tapi mesti penat apabila membuat eksperimen nie kan...hahaha



begitu f0kus ISMA ...
apabila menuang air suling kedalam tabung didih...huhuhu



w0w...ISMA macam terkejut la pula..
tak tahulah terkejut sebab apa...
maybe terharu k0t...hahaha



kesian dekat dia0rang nie...
disebabkan nak lekatkan tem0rmeter dalam tabung didih...
asyik jatuh saje..huhuhu...sabar ye..



ha yang ini time bakar apa erk...
antara kacang atau r0ti...
huhuhu..teng0k tu sampai berasap..



huhuhu..
f0kus habis tu..
tak kan tem0rmeter jatuh lagi k0t...huhu



000...
bukan tem0rmeter jatuh...
rupanya nak baca bacaan suhu yang diper0lehi...huhuhu



ha yang ini gambar kawan aq dengan cikgu kita0rang...
cikgu kita0rang waktu ini tengah memantau adakah eksperimen kita0rang berjaya..
atau tidak...huhuh...



teng0k betul-betul dekat tabung didih kita0rang...
hitam legam macam arang sudah...hahaha



cikgu kita0rang memberi tunjuk ajar..
kalau tidak faham eksperimen ini....huhuhuhu



ha yang inilah alatan didalam makmal...
iaitu TEMORMETER , SILINDER , TABUNG DIDIH , TANAH LIAT dan JARUM...



ha...
nie yang ini handph0ne yang digunakan 0leh cikgu aq...
smart reka bentuk dia sampai aq terpikat dekat handph0ne nie...
insyaAllah...kalau aq ada duit mesti aq beli...hahaha...
nie handph0ne SONY ERICSSON HD ...huhuhu


ha...eksperimen nie memang memerlukan kesabar yang tinggi...hahaha...sebab yang paling susah nak menyalakan api adalah ROTI ...sebelum kita0rang nak buat eksperimen...dalam kelas kita0rang dah makan r0ti tu dengan kaya...hahaha...teng0k-teng0k tinggal satu keping sahaja...hahaha...kalau ada salah dan silap sepanjang cerita aq kali ini...aq minta maaf ...sekian..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...